پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ستاره‌های فوتبال با یک تغییر بزرگ!| از کوادرادو تا آلابا و کیمیش

  • کد خبر: ۶۹۹۱۶
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
ستاره‌های فوتبال با یک تغییر بزرگ!| از کوادرادو تا آلابا و کیمیش
درباره بازیکنانی که با یک جابه‌جایی در زمین به ستاره تیم خودشان تبدیل شدند

به گزارش شهرآرانیوز؛ مربیان برتر فوتبال دنیا همیشه در اندیشه این هستند که بتوانند بهترین تاکتیک را باتوجه‌به ظرفیت ترکیب و توانایی‌های بازیکنان خود اتخاذ کنند. درهمین‌رابطه، مدام شاهد این هستیم که تغییر پست و تاکتیک به یک اتفاق بزرگ در تیم‌های برتر فوتبال اروپا بدل شده است و مربیان همواره سعی دارند از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ستاره‌هایشان در پست‌های متفاوت استفاده کنند؛ به‌عنوان‌مثال در این فصل، منچسترسیتی با هدایت پپ گواردیولا تاکتیک‌های متفاوتی را امتحان کرد و به‌وضوح نقش تاکتیکی «ژائو کانسلو» درمعرض توجه کارشناسان فوتبال قرار گرفت.

 

مدافع راست‌پای پرتغالی در این فصل چیزی فراتر از یک «فول‌بک راست» در منچسترسیتی بود و به یک مهره بزرگ در اندیشه‌های گواردیولا بدل شد و در بسیاری مواقع دیده می‌شد که این بازیکن بیشتر به‌جای اینکه در کنار خط طولی بازی کند، به میانه میدان تمایل دارد؛ یا مثلا در تیم چلسی، با آمدن توخل کاملا تاکتیک تیم تغییر کرد و آبی‌های لندن به یک قدرت بزرگ بدل شدند. در گزارش زیر، به‌صورت‌خلاصه به مهم‌ترین بازیکنانی که در سال‌های اخیر فوتبال با تغییر پست، به بازیکنی بهتر بدل شدند، خواهیم پرداخت.


آلابا؛ از دفاع چپ تا هافبک دفاعی

مدافع چپ‌پای اتریشی در تیم بایرن‌مونیخ زیرنظر هاینکس در پست دفاع چپ یا به‌عبارتی «فول‌بک چپ» بازی کرد. او سال‌ها در این پست به آلمانی‌ها کمک کرد تا اینکه پپ گواردیولا پست او را تغییر داد. با آمدن پپ، او هم در دفاع چپ بازی کرد و هم توانست به‌عنوان هافبک تدافعی به تیمش کمک کند. همین مسئله باعث شد تا آلابا به یک بازیکن چندپُسته بدل و ارزشش بیشتر از قبل شود. در سال‌های پایانی، به‌دلیل ضعف مونیخ در خط دفاعی، آلابا به یک مدافع وسط نیز لقب گرفت و حتی توانست به یکی از برترین‌های پست خودش تبدیل شود. اکنون او راهی رئال‌مادرید شده تا بتواند جانشین راموس یا واران در دفاع مرکزی شود.


کوادرادو؛ مدافعی که وینگر شد

در تیم آشفته یوونتوس زیرنظر پیرلو، شاید بتوان بهترین بازیکن این تیم را «خوان کوادرادو» در کنار فدریکو کیه‌زا دانست. این بازیکن که در پست «فول‌بک راست» یا «وینگ‌بک راست» عملکردی درخشان از خود به ثبت رسانده است توانسته یکی از بهترین‌های پست خودش لقب گیرد. این بازیکن در ابتدا فقط یک دفاع راست بود، ولی توانست با درخشش در تیم یوونتوس به یک وینگر راست بدل شود و حملات تیم را سازمان‌دهی کند.


کیمیش؛ ستاره در دفاع راست، فوق‌ستاره در هافبک دفاعی

شاید بهترین بازیکن کنونی تیم‌ملی آلمان و باشگاه بایرن‌مونیخ، جوانی لاغراندام در میانه میدان به‌نام «کیمیش» باشد. این بازیکن که توانسته است در پست هافبک میانی به یک ابرقدرت در زمین فوتبال تبدیل شود، پیش‌تر در پست دفاع راست بازی می‌کرد؛ البته او در پست دفاع راست نیز یک شاهکار تمام‌عیار بود و توانست در آن پست نیز یکی از بهترین‌ها در دنیا لقب گیرد. می‌توان ادعا کرد که کیمیش یکی از برترین بازیکنان کنونی فوتبال است و در هر پستی می‌تواند درخشان ظاهر شود.


ناواس؛ بال راست سیتیزن‌ها، دفاع راست لوپتگی

بازیکنی که در منچسترسیتی دیگر همه فکر کردند فوتبالش به پایان رسیده است و با بالارفتن سنش نمی‌تواند در ترکیب اصلی بازی کند، در سویا یک شاهکار بزرگ رقم زد و توانست در سی‌وپنج‌سالگی یکی از عناصر مهم لوپتگی در قهرمانی لیگ اروپا و رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا شود. ناواس پیش‌تر در پست بال راست بازی می‌کرد و در خط‌تهاجمی به تیم‌هایش کمک می‌کرد، ولی حالا در پست دفاع راست در اندیشه‌های لوپتگی بسیار خوب جا افتاده و با این سن‌وسال یکی از بهترین بازیکنان دنیا نام گرفته است.


یورنته؛ گل‌زنی که هافبک دفاعی بود

بازیکنی که زیرنظر زیدان به هیچ‌جایی نرسید و بازیکن خنثی شده بود، تحت هدایت سیمئونه به یک ستاره بدل شد. یورنته که توسط رئال به فروش رسید، با درخشش در اتلتیکو باعث شد تا این تیم بالاتر از تیمِ زیدان به مقام قهرمانی دست پیدا کند. بی‌شک یورنته نقشی اساسی در تیمِ سیمئونه ایفا کرد و توانست در پست هافبک پشت مهاجم و متمایل‌به‌چپ امری مهم را در مادرید به ثبت رساند. یورنته پیش‌تر در پست هافبک تدافعی بازی می‌کرد، ولی زیرنظر «ال‌چولو» توانایی‌هایش شناخته شد و در خط‌تهاجمی به یکی از بهترین بازیکنان تیم‌ملی اسپانیا بدل شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->